Kniha obchodníkov

Obchodný riaditeľ
Plánovanie a realizácia obchodných cieľov spoločnosti, návrh obchodnej stratégie.

Popis práce
 
Obchodný riaditeľ definuje ročné a kvartálne obchodné ciele v súlade s podnikateľským plánom spločnosti. V spolupráci s riaditeľom spoločnosti, výrobným a finančným riaditeľmi, prípadne ostatným vrcholovým manažmentom, stanovuje obchodnú stratégiu pôsobenia na trhu, stratégiu podpory zákazníkov. Spolupracuje s marketingovým riaditeľom pri propagácii produktov alebo značky. V závislosti od typu spoločnosti (predaj firemným zákazníkom, maloobchodný predaj, distribútor) sa obchodná stratégia a obchodné aktivity líšia. Zabezpečuje vzdelávanie personálu.

Náplň práce
 
Typické činnosti
  • tvorba obchodnej stratégie, identifikácia podnikateľských a obchodných príležitostí
  • tvorba obchodného plánu v ročnom horizonte a kvartálnych úpravách, ich prezentácia a obhajoba
  • v súlade so stratégiou, budovanie distribučných kanálov pre produkty/služby spoločnosti
  • riadenie všetkých pracovníkov obchodného oddelenia – manažéri, obchodníci, telemarketing, podpora predaja, prípadne technická podpora, stanovenie ich cieľov, plánov, projektov, aktivít
  • sledovanie, podpora a kontrola plnenia obchodných plánov
  • riadenie, vedenie a motivovanie tímu podriadených manažérov, komunikácia smerom ku všetkým pracovníkom obchodného oddelenia
  • stanovenie systému odmeňovania pre členov obchodného oddelenia, vrátane štruktúry platov, províznych schém, bonusov, motivačných súťaží, benefitov
  • reprezentácia spoločnosti a udržovanie dobrých vzťahov s kľúčovými zákazníkmi
  • priebežná analýza trhu: monitorovanie konkurencie, trendov, cien, produktov, kľúčových zákazníkov
  • vedenie obchodných jednaní s kľúčovými klientmi a partnermi, účasť na jednaniach organizovaných podriadenými manažérmi
Ďalšie činnosti
  • vedenie pravidelných porád obchodného oddelenia
  • reportovanie, prezentácia výsledkov a trendov riaditeľovi
  • dohľad nad dodržiavaním interných smerníc a platnej legislatívy
  • budovanie produktívnych pracovných vzťahov interne a externe

Čo sa vyžaduje
 
Vyžadované znalosti
  • znalosť vybraných SW aplikácií
  • 5-ročná aktívna prax v obchode
  • 3-ročná skúsenosť v riadiacej obchodnej pozícii
  • výborná znalosť produktov a služieb spoločnosti
Vyžadované skúsenosti
  • komunikačné schopnosti
  • prezentačné schopnosti
  • organizačné schopnosti
  • schopnosť projektového riadenia
  • schopnosť plánovať

Osobnostné požiadavky
  • spoľahlivosť
  • zodpovednosť
  • dôslednosť
  • flexibilita
  • vysoká miera samostatnosti
  • schopnosť znášať stres
  • orientácia na výsledky
  • strategické a koncepčné myslenie
  • nutnosť častého rozhodovania
  • ambicióznosť
  • zmysel pre tímovú prácu
  • dôveryhodnosť

Požadované vzdelanie
  • vysokoškolské
  • stredoškolské

Ďalšie informácie
 
Alternatívne názvy pozície
  • Sales director
  • Regionálny obchodný riaditeľ
  • Business development director
Pracovné pozície s podobnou náplňou práce

Navigátor
Obchodný riaditeľ  Riaditeľ spoločnosti 

Naspäť     Na úvod     Vytlačiť     Preposlať známemu


ISSN 1337-0367